Схуднення

Форма тарілки: чи впливає вона на задоволення від їжі?

Багато дієтологів і навіть психологи стверджують, що колір, форма, запахи і багато інших неочевидні на перший погляд речі можуть чинити серйозний вплив на те, як ми сприймаємо щось інше. Наприклад, на сприйняття їжі впливають кольори, що оточують нас в «трапезній» – відомий факт, що червоний має властивість порушувати апетит, тому дітям-малоїжкам рекомендують подавати їжу з червоного посуду або використовувати червоні акценти в полі зору малюка. Форма тарілки і наше сприйняття: як вони пов’язані? Аналогічні хитрощі застосовуються і для зниження ваги.

Але давайте розберемося не тільки з кольором, але і з формою, і дізнаємося, чи впливає форма посуду на те, насолоджуємося ми їжею або механічно її поглинаємо?Форма тарілки і наше сприйняття: як вони пов’язані?Отже, в першу чергу варто розібратися з тим, чи впливає форма тарілки на наше сприйняття. Вчені роблять наступні висновки: їжа, подана на тарілці круглої форми, швидше буде асоціюватися з солодкістю, тому вона ідеальна для десертів;тарілки» гострих ” форм, особливо форми зірки, трикутника з гострими кутами, квадрата, підсвідомо змушують нас очікувати, що страва на ній виявиться гірким;пластиноподібні тонкі тарілки зі скла, бажано в блакитних тонах, багаторазово збільшують насолоду від вживання риби і морепродуктів, тому що підсилюють їх смак;нестандартні тарілки нарочито неправильної форми із закругленими краями допомагають посилити смакове сприйняття фруктів, оскільки підсвідомо натякають на яскравий і виразний десертний смак плодів. Етикетки і цветапомімо форми посуду і самої страви дуже великий вплив на сприйняття смаку надають кольору – цим принципом дуже часто користуються маркетологи при розробці колірних рішень для упаковок продуктів, етикеток, рекламних банерів і т.

д. наприклад, вдалося з’ясувати, що жовтий колір асоціюється з цитрусами (точніше, конкретно з лимоном) і вказує на кислий смак або присмак напою або продукту. Цим користуються творці лимонного тоніка «Швепс», що помістили даний колір на свою упаковку, газованої води «Lemon-Lemon», «7Up» та ін цікаво, що звук також впливає на відчуття свіжості продукту.

Наприклад, якщо продукт повинен бути хрустким (наприклад, картопля фрі), але при відкушуванні звук не відчувається, їжа, навіть якщо вона тільки що приготовлена, сприймається набагато менш свіжою, ніж вона є насправді. Яку їжу на якій тарілці подавати?Дуже яскравий експеримент провела компанія “Нестле”, яка вирішила з’ясувати, як залежить сприйняття смаку страв від посуду, на якому подається їжа. І ось які висновки вдалося зробити дослідникам: білий колір допомагає десертам відчуватися більш солодкими, ніж вони є насправді.

Повністю протилежний ефект викликає чорний колір – на посуді відтінку обсидіану солодкі десерти відчуваються більш прісними, багато хто відзначає, що страві бракує цукру;високі і тонкі склянки дозволяють напоїв «звучати» цікавіше, ніж в низьких і широких. Зазначається, що форма таких склянок асоціюється з солодкими напоями, літніми лимонадом і легкими, смачними алкогольними коктейлями, в той час як низькі склянки асоціюються з роксами для віскі і сигналізують мозку: зараз буде гірко і терпко;солоні страви краще подавати на посуді червоного кольору – при цьому кількість солі можна зменшити, але страва все одно буде здаватися досить насиченим на смак. А ще перед трапезою учасникам експерименту показували різну їжу-висококалорійну, наприклад, піцу, бургери та інші смачні шкідливості, а іншим – низькокалорійну.

Після цього пропонували учасникам одне і те ж блюдо – і люди з першої групи оцінювали його смак набагато вище, ніж з другої. Сила самонавіювання!До речі, цікаво, що всі ці дослідження проводилися в першу чергу маркетологами і для маркетологів. Професіонали вважають, що в майбутньому інформація про те, як колір, звуки, запахи, форми посуду та інші неочевидні речі допоможе впливати на сприйняття їжі.
Так що, можливо, зовсім скоро ми побачимо більш цікаві рішення, якими озброяться маркетологи, щоб спокусити нас новими смаколиками!